רוב משווקי השותפים ברגע שעוברים את השלב ההתחלתי מתחילים לחשוב ולפעול לאוטומציה בתהליכי השיווק. לעיתים קרובות האוטומציה מאפשרת לעשות סקיילינג ועבודה בהיקפים גדולים יותר. כמו-כן, מלבד הסקיילינג, כאשר בונים משפכי שיווק חכמים יכולים למטב רשימות תפוצה ולפלח את הלקוחות הפוטנציאלים בצורה מתקדמת. לצורך הדוגמה תחשבו על גולשים שמתחילים לנוע מעמוד נחיתה, לדף upsells והמשווק יכול להתחיל לסווג אותם ל"רציניים יותר או פחות" או לפענח באיזה קטגוריות של מוצרים הם מתעניינים.
מלבד הנושא של משפכים שיווקיים, ישנם כלי אוטומציה נוספים כמו בוטים או כלים שמאפשרים להפיץ פוסטים בו זמנית לכמות גדולה של מדיות ועוד. ניתן לשלב את כל הכלים ובעצם לשלוט בתהליך המכירה, לסווג לקוחות, להציע הצעות והנחות בזמן הנכון לפי הסיווגים, לנהל רשימות תפוצה ודיוור מתמשך באופן אוטומטי, לנהל וובינארים evergreen ועוד.
ישנם כלים מתקדמים לאוטומציה כמו zapier שמאפשרים אינטגרציות בין מדיות ופלטפורמות שונות, אימיילים, אפליקציות, אלמנטים שיווקים ועוד.
בארץ ישנן מספר חברות שעוסקות באוטומציה שיווקית, ניהול רשימות תפוצה ודיוור. החברה שאני עובד איתה ולכן יכול להמליץ עליה היא אקטיבטרייל. באמצעות כלי האוטומציה שלה אני יכול לנהל מספר רשימות תפוצה ולדוור. בניית המשפכים מאד נוחה ובונים אותם בצורת drag & drop כלומר בונים מעין תרשים זרימה עם בלוקים מובנים.