Skip to content

איך בוחרים נישה לשיווק שותפים?

בחירת נישה לשיווק שותפים היא אחת המשימות הראשונות והחשובות לכל משווק שותפים. מגוון הנישות הוא רחב מאד ולכל אחת יש יתרונות וחסרונות. אני רוצה בפוסט הזה להתחיל איתכם דווקא מהסוף ולתת דוגמא לנישה שאני משווק – נישת התיירות.

נישת התיירות מכילה הרבה מאד תתי נישות: נישת המלונות, הטיסות, אטרקציות, ביטוחים לטיסות, ציוד טיולים וכל תת נישה יכולה להכיל עוד תתי נישות.  תת נישת הסעות מכילה תתי נישות – רכבות, מוניות, חניה מוזלת לטווח ארוך בנמלי תעופה, כרטיסים מוזלים לאוטובוסים תיירותיים ועוד. המגוון הרחב של תתי הנישות מאפשר להציע לתנועה איכותית הרבה מאד הצעות וכך להגדיל את הסיכוי למכירות. אבל מצד שני דווקא משבר עולמי כמו הקורונה יכול להקפיא תחום שלם. זה נכון שזה ארוע נדיר ולא היה כזה כבר עשרות שנים אבל עדיין ניתן לראות את הרגישות של התחום. רגישות לשינויים יכולה להיות גם בנישות אחרות. אם ניקח קריפטו ותיכנס רגולציה, אם ניקח הרזיה ויכנסו חוקים מגבילים ועוד. לכן, מה שחשוב לנו זה מצד אחד להתמקצע בנישה מסויימת אבל מצד שני לא לשים את כל הביצים בסל אחד.

אחרי שראינו מספר דוגמאות של נישות וקצת את הבעיתיות בריכוזיות ורגישות, ננסה לבחון איך באמת לבחור נישה לשיווק שותפים. יש הממליצים לבחור נישה שיש לכם מידע אישי רב עליה ואתם מתחברים לנושא. מצד אחד יש לזה הרבה יתרונות ויהיה לכם קל להשיג תכנים ולכוון אותם ביעילות לפי הציפיות של הלקוחות בנישה, אבל מצד שני, לא כל תחום שאתם מתעניינים בו הוא רווחי. ניקח דוגמא חוברות צביעה או דפי פעילויות לילדים. להרבה הורים יש ידע בנושא וזה מראה נושא שכדאי לשווקו, אבל מניסיון זה נישה שבדרך כלל ההורים או הלקוחות הפוטנציאלים מצפים לקבל את המוצר בחינם או בסכומים מאד נמוכים.

ההמלצה שלי היא לבחור נישה שיש בה תשלומים חודשיים מתמשכים. נישת אחסון האתרים היא כזאת וגם נישת תוכנות דיוור וניהול רשימות תפוצה. בדרך כלל לקוח שמתחיל לצבור רשימת תפוצה ולנהל אוטומציה לא יעזוב בקלות את הפלטפורמה הראשונה שבחר, זה קצת כמו היציבות בלבחור סוכן ביטוח או רואה חשבון. המאמצים הדרושים כדי לעבור גורמים להישארות לאורך זמן. נישה נוספת של מוצרים מתמשכים היא נישה של קורסים או שרותים דיגיטליים.

אתם מוזמנים לצפות בסרטון הבא שהכנתי שמדבר על נישת התיירות. אני מאמין שהוא יפתח לכם קצת את הראש לגבי איך לבחון נישה לשיווק שותפים. בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *