Skip to content

איך משתמשים במשפך שיווקי בשיווק שותפים?

כחלק מתהליך האוטומציה חשוב שנדון בנושא המשפך השיווקי ונתחיל בעצם בסיבה שהוא נקרא משפך. ובכן כמו שלכל משפך פיזי יש צד רחב וצד צר כך גם המשפט השיווקי. בצד ההתחלתי הרחב נכנסת תנועה רחבה וגדולה ובצד השני הצר יוצא זרם ממוקד ואיכותי. המטרה שלנו כמשווקי שותפים להזרים תנועה גדולה ולחמם ולמיין אותה כך שבצד השני יגיעו הקונים.

נהוג לחלק את המשפך השיווקי ל-4 שלבים כאשר ניתן לזהות את המיינדסט של הלקוח הפוטנציאלי בכל אחד מהשלבים. ניקח לדוגמה גולשים שמחפשים פתרון לבעיה דרך חיפוש בגוגל. לפי מילות המפתח שהם מקלידים ניתן לזהות ולסווג אותם. נתאר בדוגמה לקוח שמחפש לקנות פלאפון חדש:

בשלב הראשון שבו הלקוח מחפש פתרון לבעיה הוא מקליד ביטויים כללים יחסית, הוא יודע שהוא צריך טלפון אבל לא יודע איזה. אפשר לזהות ביטויי חיפוש כגון: איזה פלאפון חדש קונים היום או איזה פלאפון איכותי מומלץ.

בשלב השני, כאשר יש ללקוח אינפורמציה בסיסית נזהה ביטויים יותר מצומצמים. כבר הצלחנו למשוך את תשומת הלב שלו בשלב הקודם ועכשיו הוא כבר יחפש דגמים תחת מותג מסויים, לדוגמא איזה אייפון מומלץ. הלקוח כבר זיהה בשלב הקודם את הסוגים הראשיים שקיימים כגון גלאקסי ואייפון והשאלות שלו יהיו יותר ספציפיות.

בשלב השלישי, הלקוח מתפקס על דגם ומוצר ספציפי, לדוגמא אייפון 12 פרו והוא ישווה בין דגמים קרובים ויתחיל לחפש הבדלים ויתרונות. לדוגמה הוא יברר מחירים של דגמים ספציפיים או ישאל ביטויים כגון כמה מצלמות יש באייפון 12 או מה כמות הזכרון באייפון 12.

השלב הרביעי הוא השלב של הרכישה בפועל, הלקוח מוסיף לסל ומכניס כרטיס אשראי כדי לרכוש. לעיתים הוא יחפש קופונים או הנחות, אבל רוב הסיכויים שאם לא יקרה משהו דרסטי הוא ימשיך לרכישה.

התנועה בתהליך הרכישה היא לא תמיד חד כיוונית. לקוחות מתחממים ומתקררים והמטרה שלנו כמשווקים היא לקדם אותם כל פעם שלב אחד קדימה. קפיצה על מספר שלבים לפעמים גורמת לחוסר הלימה בין המיינדסט שלהם והבשלות לרכישה לבין המסרים שהם מקבלים ולפעמים הם יקבלו רגליים קרות. מעבר לכך לפעמים יש תנועה אחורה, לדוגמה לקוח הלך לחנות וראה שואב אבק וכבר התלהב והתחיל לשאול עליו שאלות אבל אז בדיוק הוא ראה מונח שואב אבק מנצנץ זול יותר או עם הנחה משתלמת של 1+1. המטרה שלנו כמשווקים היא למנוע התקררות ולפקס לתהליך קדימה, זה לא אומר שלפעמים לא נזרום איתו למוצר החדש שהוא הבחין, אבל במידה וזיהינו שהוא רק מתבדר ננסה לפקס אותו ולמקד אותו בתהליך שבו הוא התחיל.

כאשר אנחנו בונים משפך שיווק דיגיטלי באוטומציה אנחנו נתאים ככל האפשר את המסרים לשלבים של הלקוחות. אם באימייל הראשון באוטומציה נציע הצעה של קורס ב2000 ש"ח, רוב הסיכויים שעוד לא נוצר אימון ביננו לבין הגולשים והם לא ירכשו. למרות זאת, אם לאחר 5 אימיילים של ערך חינמיים נציע הצעה של מוצר זול יחסית לדוגמא אייבוק ב29 ש"ח יש מצב שנצליח למכור. בהמשך נוכל להכניס את הגולש לקהילה ונזרים לו עוד ועוד תכנים שידגישו את המקצועיות שלנו והערך שהוא מקבל וכך נוכל למכור לו מוצרים יותר מתקדמים. אותה השיטה עובדת מצויין בוובינארים, בדרך כלל בוובינארים מתחילים בערך ומחממים את הגולשים עוד לפני הוובינאר ואז כאשר הם נכנסים במועד המתאים (עם עוד כמה שיטות שכנועיות כמו מבצע לזמן מוגבל, או מספר מקומות מוגבל וכו') יש סיכוי גבוה יותר לרכישה.

לסיכום, הבנת המיינדסט של הגולשים זה אחד מהאלמנטים החשובים בתהליך השיווקי, אתם מוזמנים לצפות בסרטון הבא שהכנתי שמרחיב על הנושא, בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *